غذا خوردن ارزان در سفر
نوشته شده توسط : تینا

غذا خوردن ارزان در سفر

غذا خوردن ارزان در سفر

بخش مهمی از سفر، غذا خوردن می باشد. سفر کردن به کشور های مختلف و امتحان کردن غذاهای لذیذ هر فرهنگ، بسیار هیجان انگیز است. البته شاید هزینه بالای غذاها در بعضی از کشور ها مقرون به صرفه نباشد. در این مقاله قصد داریم تا چگونگی یافتن غذای ارزان در سفر را به شما عزیزان توضیح دهیم.

غذا خوردن ارزان در سفر: رستوران های سلف سرویس

غذا خوردن ارزان در سفر

اگر به دنبال مکانی برای صرف یک غذای خوشمزه و ارزان می گردید، پیشنهاد ما سلف سرویس ها می باشد. البته ممکن است این نوع رستوران ها، غذاهای با کیفیت عالی سرو نکنند، اما قیمت مناسبی دارند و جزء ارزان ترین رستوران ها به شمار می روند. شما در این رستوران ها، می توانید با پرداخت هزینه کمی، هز چقدر که دلتان بخواهد غذا بخورید. شما برای غذا خوردن در این رستوران ها باید حدود 15 دلار پرداخت کنید. تور لحظه آخری استانبول

ارزان غذا خوردن در سفر: دکه های فروش غذا

یکی از مکان های عالی برای خوردن یک غذای ارزان، دکه های غذا فروشی می باشد. معمولا در این دکه ها، هات داگ، سوسیس و انواع ساندویچ به فروش می رسد. مثلا در  کشور سوئد، می توانید با پرداخت چهار دلار، از این دکه ها غذا خریداری کنید. همچنین در آمستردام، دکه هایی به نام FEBO وجود دارند که می توانید با پرداخت مبلغ کمی یک وعده غذا میل کنید. در کاستاریکا، با پرداخت یک دلار می توانید از این دکه ها، امپانادا (غذایی شبیه به سمبوسه) خریداری کنید.

غذا خوردن ارزان در سفر: غذای خیابانی

غذا خوردن ارزان در سفر

اگر به دنبال مکانی ارزان قیمت برای صرف غذا هستید، غذاهای خیابانی گزینه خوبی می باشد. در اکثر نقاط کشور مخصوصا در آسیا، خیابان ها پر از غرفه های کوچک فروش غذا هستند. غذای خیابانی یکی از پر طرفدار ترین غذا ها در جهان محسوب می شوند. در سفر خود، تجربه خوردن غذاهای محلی در خیابان ها را از دست ندهید.

ارزان غذا خوردن در سفر: فست فود

یکی از روش ها برای صرف یک غذای ارزان، فست فود ها می باشد. با اینکه فست فود ها، جزء غذاهای عالی به حساب نمی آیند ولی از نظر قیمت بسیار مناسب هستند. مثلا شما در کشور گران نروژ، می توانید با پرداخت فقط 15 دلار، یک غذای پرکالری سفارش بدهید. البته اگر قصد سفر به کشورهای آسیایی را دارید، باید این نکته را در نظر بگیرید که قیمت فست فود از غذاهای محلی گران تر می باشد؛ پس بهتر است برای صرف یک غذای ارزان، گزینه های دیگری را انتخاب کنید. رزرو تور استانبول

غذا خوردن ارزان در سفر: غذای محلی

در بعضی از نقاط کشور، قیمت غذاهای محلی از غذا های غیر محلی ارزان تر می باشند. پس اگر به دنبال کاهش هزینه های خوراک خود هستید، بهترین گزینه، انتخاب یک غذای محلی می باشد. مثلا در یونان، برای سفارش یک غذای یونانی به نام جایرو که نوعی گوشت بریان شده، به همراه نان پیتا و گوجه فرنگی، پیاز، و سس تزاتزیکی می باشد؛ باید نزدیک به 3 یورو پرداخت کنید؛ اما قیمت یک پیتزا حدودا 6 یورو است. هم چنین در ویتنام، برای صرف یک کاسه فو (یک نوع سوپ ویتنامی متشکل از آب گوشت، گوشت، نودل برنج، سبزی و غیره) باید کم تر از یک دلار هزینه کنید؛ اما یک همبرگر در حدود سه برابر قیمت دارد.

ارزان غذا خوردن در سفر: غذای روز رستوران ها

غذا خوردن ارزان در سفر

اگر به کشور های اروپایی سفر کردید، برای کاهش هزینه های خورد و خوراک، پیشنهادمی کنیم که از غذاهای روز رستوران ها سفارش بدهید؛ زیرا شامل تخفیف های بالایی می باشند. هم چنین بهتر است غذای مورد علاقه تان را در هنگام ناهار و غذای سبک تر و معمولی تر را برای شب سفارش بدهید. آفر تور استانبول

غذا خوردن ارزان در سفر: ننوشیدن نوشابه و آب معدنی

غذا خوردن ارزان در سفر

برای کاهش هزینه ها، سعی کنید بطری نوشابه یا آب معدنی نخرید. نوشیدن آب همراه غذا، نه تنها برای سلامتی تان ضرر دارد؛ بلکه هزینه هایتان هم بالا می برد. پیشنهاد می کنیم همیشه یک بطری به همراه داشته باشید تا در صورتی که به نوشیدن آب نیاز داشتید، آن را با آب شیر پر کنید.

ارزان غذا خوردن در سفر: نخوردن خوراکی های مختلف

با اینکه هزینه تنقلات از جمله بستنی، نوشابه، شکلات، آب نبات، شیرینی و...بسیار کم می باشد، ولی در صورتی که مدام  از این نوع خوراکی ها خریداری کنید، نه تنها به سلامتی تان ضرر می زنید، بلکه به آرامی هزینه ها شما افزایش می یابد. پیشنهاد می کنیم به جای خوردن خوراکی های مختلف، غذای کامل نوش جان نمایید.

غذا خوردن ارزان در سفر: آشپزی

یکی از بهترین روش ها برای پایین آوردن هزینه خورد و خوراک در سفر، آشپزی می باشد. اگر وسایل آشپزی به همراه دارید، پیشنهاد می کنیم بعضی از روز ها خودتان غذا بپزید. البته اگر قصد سفر به کشور های آسیایی را دارید، بهتر است برای کاهش هرینه ها، روش های دیگری را انتخاب کنید زیرا آشپزی کردن در آسیا مقرون به صرفه نیست.

ارزان غذا خوردن در سفر: پیک نیک

غذا خوردن ارزان در سفر

یک روش خوب دیگر برای تهیه یک غذای سالم و ارزان، برپا کردن پیک نیک می باشد. برای این کار، ابتدا به یک بازار غذای محلی (بازار تره بار) رفته و مواد اولیه تهیه غذا ها را خریداری کنید و سپس به پارک بروید. مطمئنا تماشای زندگی مردم محلی در هنگام صرف غذا برایتان جالب خواهد بود.

غذا خوردن ارزان در سفر: کارت های گردشگری

داشتن کارت های گردشگری یا Tourism cards، نه تنها برای بازدید از نقاط دیدنی کاربرد دارد، بلکه دارای تخفیف های ویژه ایی در بسیاری از رستوران ها نیز می باشد. حتی اگر با این کارت ها، غذای روز رستوران ها را سفارش بدهید، ممکن است تا 50 درصد نیز تخفیف بگیرید.

 

 
 

 

تور کیش

 

"تور مشهد"

 

تور کیش





:: برچسب‌ها: غذا خوردن ارزان در سفر,تور لحظه آخری استانبول,رزرو تور استانبول,آفر تور استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: